“ראש העיר חדרה, מר חיים אביטן, בידעו, כי רכש בתחילת שנת 2010, רכב מקבוצה 5 (רכב שרד מסוג “טויוטה קמרי”), בשווי העולה על השווי המותר לרכישה לראש העיר חדרה” ◄ בפנייתו אל ממונה חיוב אישי במשרד הפנים, כותב ראש סיעת “חדרה1”; “הרכב, אינו עומד באמות המידה שקבע משרד הפנים לרכב המגיע לראש העירייה, ורק בשל העובדה הנ”ל, יש לחייבו בחיוב אישי על הוצאת כספים שלא כדין מקופת העירייה”.
חדרה: צביקה גנדלמן, מאשים ראש העיר, בהוצאת כספים שלא כדין לכאורה לרכישת רכב
תא”ל במיל. צביקה גנדלמן, ראש סיעת “חדרה1”, ראש האופוזיציה, חבר מועצת עיריית חדרה לשעבר, ויו”ר הוועדה לענייני לביקורת עד לפיזור המועצה לפני שנה, פנה אל שר הפנים מר אלי ישי, אל מר יוסף משלב הממונה על המחוז במשרד הפנים, אל ממונה חיוב אישי במשרד הפנים מר עידו צ’פניק, ואל חברי המועצה הממונה של עיריית חדרה, באיגרת מיוחדת בה מועלות טענות קשות כנגד התנהלותו של ראש עיריית חדרה מר חיים אביטן, אשר, לכאורה, הוציא כספים שלא כדין מקופת העירייה, כדי להחזיק בה בעת שתי מכוניות שרד, במקום אחת, ועולה, כדי חיוב אישי ואפילו גובלת לכאורה, בפלילים.
לטענת גנדלמן; “אין זה המקרה היחיד של התנהלות בלתי תקינה לכאורה, בה משלמת עיריית חדרה כספים ומשאבים, לצורך ענייניו של ראש העיר חיים אביטן, ולרבות לצרכיו האישיים”.
במכתבו כותב תא”ל במיל. צביקה גנדלמן, ראש סיעת “חדרה1”, אל שר הפנים מר אלי ישי, בין היתר, כי מר חיים אביטן, הינו ראש עיר חדרה, אשר על פי חוזר מנכ”ל משרד הפנים זכאי לרכב מקבוצה 4 (רשות שמספר תושביה, הינו עד 250,000 נפש).
בידעו, עובדה זו, רכש מר אביטן בתחילת שנת 2010 רכב מקבוצה 5 (רכב מסוג “טויוטה קמרי”), בשווי העולה על השווי המותר לרכישה לראש העיר חדרה.
“לא יהא זה למותר לציין, כי אף אם חפץ ראש רשות לרכוש רכב מקבוצת רכב מתקדמת יותר, הוא אינו יכול לרכוש רכב בשווי העולה על 15% מן השווי המקסימאלי של קבוצת הרכב לה הוא שייך, ואף אז עליו לשלם את הסך הנ”ל מכיסו הפרטי”.
“שני תנאים אלה – טוען גנדלמן; לא התקיימו, כמובן, במקרה של חיים אביטן. יתרה מכך, הואיל והרכב נרכש בעסקת ליסינג, הרי שהשווי אותו תשלם עיריית חדרה בסופו של דבר בגין הרכב הנ”ל, יהא גבוה עוד יותר ממחיר המחירון של הרכב, כנהוג בעסקאות מסוג זה.
ראש סיעת “חדרה1”, מר גנדלמן, חושף במכתבו, כי; “בין לבין, רכש מר אביטן, רכב נוסף, מסוג ’סקודה סופרב’, הפעם רכב השייך לקבוצה 4, אולם כעת נוצר מצב, בו קיימים בחניון העירייה שני כלי רכב; האחד, מסוג ’טויוטה קמרי’, אשר עליו משלמת עיריית חדרה, מדי חודש לאורך מספר חודשים סך של 8,000 ₪ לערך לחברת הליסינג, והשני, רכב הסקודה סופרב, בו עושה שימוש ראש העיר אביטן.
“רכב הסקודה, נרכש, למרות שרכב הטויוטה, טרם נסע את המרחק הנדרש על פי דין, בטרם החלפת רכב לראש רשות (150,000 ק”מ), כאמור, בחוזר מנכ”ל משרד הפנים.
“כעת – מאשים צביקה גנדלמן; מממנת עיריית חדרה, מכספי תושבי העיר חדרה, שני רכבים לטובת ראש עיר, אשר זכאי לרכב אחד בלבד, ואף הוא מקבוצה 4 בלבד”.
גנדלמן, חבר מועצת עיריית חדרה לשעבר, לא עוצר את שטף טענותיו, וטוען ומאשים, בפני שר הפנים מר אלי ישי, כי; “אין זה המקרה היחיד של התנהלות בלתי תקינה לכאורה, בה משלמת עיריית חדרה כספים ומשאבים, לצורך ענייניו של אביטן, ולרבות לצרכיו האישיים. ואם אדרש אוכיח זאת.
צביקה גנדלמן: יש לחייב את אביטן, בחיוב אישי על הוצאת כספים שלא כדין מקופת העירייה
כחבר מועצת העיר לשעבר, אינני יכול לומר, כי לא הועלה בפניך בעבר נושא התנהלותו האישית הבלתי תקינה של מר חיים אביטן.
כשר הממונה על הרשויות המקומיות, וביניהן העיר חדרה, בחרת, לצערי, להלל ולשבח את חיים אביטן, ולקשור לו כתרים, אשר אינם מגיעים לו, וכן להגן עליו בהליך המשפטי, אשר בו הוכרע, בסופו של דבר, כי הוא ייוותר על כסאו.
היום מתברר (ובין היתר בשים לב לאמור לעיל), כי הגנה על כספי העיר חדרה, אינם עומדים בראש מעייניו של חיים אביטן.
עוד עולה, כי העיר חדרה, כשלה בפעם נוספת עם ראש עיר, אשר למרות מחדליו והתנהלותו הבלתי תקינה, הוא מקבל את הגנת השר, במקום שאנו, תושבי העיר חדרה, נקבל הגנה זו. צר לי, על כי דווקא מי שהיה אחראי לכך שתקציב העיר לא אושר במועד, קיבל ממך את ההגנה הציבורית והמשפטית.
ממילא, נראה, כי כל מחדליו של חיים אביטן מתקבלים בסלחנות יתרה, ולכן אין לתושבי העיר חדרה על מי לסמוך, אלא על אבינו שבשמים.
הייתי מצפה, כי עניין זה יטופל על ידך במלוא החומרה, ולפחות בכך תחל בתיקון הטעות שבהותרת חיים אביטן על כסאו.
◄ הרכב, חונה מתחת לבניין העירייה והיא ממשיכה לשלם מדי חודש לחברת הליסינג
העירייה, רכשה עבורו בחב’ ליסינג מאחר שהרכב אינו עומד באמות המידה שקבע משרד הפנים לרכב המגיע לראש העירייה.
במכתב אל מר יוסף משלב הממונה על המחוז במשרד הפנים, כותב חבר מועצת עיריית חדרה לשעבר, מר גנדלמן; “העירייה, מיהרה לקנות רכב חדש מסוג “סקודה סופרב”, אולם הרכב הקודם, הנ”ל, ממשיך להיות בבעלות העירייה וחונה מתחת לבניין העירייה (בצדו הדרומי), ועל פי מיטב ידיעתנו, העירייה, ממשיכה לשלם מדי חודש לחברת הליסינג עבור השימוש ברכב, סכום שעלול להצטבר להוצאה מיותרת בהחלט מקופת העירייה בשיעור של כ-80,000 ₪.
ברצוני להודיעכם, כי ההתנהלות המתוארת לעיל מהווה, לכאורה, הוצאת כספים שלא כדין מקופת העירייה, ועולה כדי חיוב אישי, ואפילו גובלת, לכאורה, בפלילים.
להזכירכם, כחברי המועצה הממונה של עיריית חדרה, יש לכם אחריות אישית להוצאת כספי ציבור, ובודאי, לכאורה, להוצאת כספים שלא כדין.
◄ הרכב, אינו עומד באמות המידה שקבע משרד הפנים לרכב המגיע לראש העירייה
בפנייתו אל ממונה חיוב אישי במשרד הפנים מר עידו צ’פניק, כותב גנדלמן; “הרכב, אינו עומד באמות המידה שקבע משרד הפנים לרכב המגיע לראש העירייה, ורק בשל העובדה הנ”ל, יש לחייבו בחיוב אישי על הוצאת כספים שלא כדין מקופת העירייה”.
הרכב, אינו עומד באמות המידה שקבע משרד הפנים לרכב המגיע לראש העירייה
ראש עיריית חדרה, נדרש להחליף רכב שרות מסוג “טויוטה קאמרי” שהעירייה, רכשה עבורו בחב’ ליסינג, מאחר שהרכב אינו עומד באמות המידה שקבע משרד הפנים לרכב המגיע לראש העירייה, ורק בשל העובדה הנ”ל, יש לחייבו בחיוב אישי על הוצאת כספים שלא כדין מקופת העירייה.
העירייה, אחרי שהרכב הנ”ל גמע רק כ-75,000 ק”מ, מיהרה לקנות רכב חדש מסוג “סקודה סופרב”, אולם הרכב הקודם , הנ”ל, ממשיך להיות בבעלות העירייה וחונה מתחת לבניין העירייה (בצדו הדרומי), ועל פי מיטב ידיעתי, העירייה, ממשיכה לשלם מדי חודש ל’חברת הליסינג’, עבור השימוש ברכב (טויוטה קאמרי), סכום שעלול להצטבר להוצאה מיותרת בהחלט מקופת העירייה בשיעור של כ-80,000 ₪.
“ברצוני, להודיעכם”, כותב ראש סיעת “חדרה1”, מר צביקה גנדלמן, כי “ההתנהלות המתוארת לעיל מהווה לכאורה הוצאת כספים שלא כדין מקופת העירייה, ועולה כדי חיוב אישי ואפילו גובלת לכאורה בפלילים.
כחבר מועצת העירייה ויו”ר הועדה לענייני ביקורת לשעבר, מסכם גנדלמן, את פנייתו אל ממונה חיוב אישי במשרד הפנים מר עידו צ’פניק; “הנני פונה אליך, כדי שתביא את המקרה האמור לעיל, לדיון בפני הועדה לחיוב אישי, כדי שתקבע מסקנות בהתאם”.
העתקים מן המכתב לשר הפנים ואח’, נשלחו אל מר מ. לינדנשטראוס, מבקר המדינה אל מר י. וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה, אל מר ע. קלעג’י, מנכ”ל משרד הפנים, ואל הממונה על חיוב אישי במשרד הפנים, ואל הגב’ שרון שרוני, היועצת המשפטית של עיריית חדרה.
Add Comment